Menu
Impreuna prin lume

Givskud Zoo Safari Danemarca

Am ajuns aici cu nazdravanii in scurta noastra vacanta de Paste de anul trecut, cand am plecat in Danemarca avand ca scop principal Legoland Billund, despre care am scris mai multe aici.

Pentru ca zborul nostru nu a fost insa direct in Billund, unde se afla parcul de distractii si am aterizat in Aarhus, am avut ceva timp de pierdut la dispozitie inainte sa ne intoarcem acasa.

Asa am ales sa umplem una din zilele ramase libere cu o vizita la Zoo Givskud, iar alegerea a fost super grozava pentru nazdravani, caci ai ce face aici o zi intreaga.

Aarhus are si el foarte multe de oferit ca si oras, insa cum am plecat in vacanta pentru nazdravani, tot ce am facut a fost pentru ei, iar plimbarile prin orase nu intra deocamdata in placerile lor.

Vizita la Givskud i-a cucerit in schimb si asta datorita mai multor lucruri misto intalnite aici.

In primul rand pentru ca parcul are zona de safari unde poti intra cu propria masina si admira animale salbatice in zone special create pentru ele.

Ne-am plimbat printre lei, girafe, antilope gnu, zebre, bizoni, capybara si alte animalute.

Cei care nu ajung acolo cu propria masina, se pot urca in autobuzul parcului, unde soferul este ghid turistic si explica tot felul de lucruri interesante celor curiosi.

In al doilea rand pentru ca ne-am plimbat printre animale lasate cumva libere si desi ne-am simtit extraordinar de ciudat la inceput, apoi nu ne mai venea sa iesim de acolo.

Preferatele copiilor au fost evident surorile noastre, maimutele, dar si capritele iubarete.

In al treilea rand pentru ca am vazut specii de animale pe care ori le-am vazut foarte rar, ori nu le-am vazut deloc pana in acest moment. Printre ele se numara pinguinii, antilopele Oryx, rinocerii, antilopele Bongo si vacile Watusi.

In al patrulea rand pentru ca am descoperit in acest parc o zona cu replici fidele ale unor dinozauri uriasi, unde nazdravanii, ca orice baieti de varsta lor, au fost fascinati de exemplarele deosebite intalnite aici.

Este cea mai mare expozitie de dinozauri din Danemarca, iar Calin si Rares au savurat din plin experienta avuta. S-au prefacut mancati, au controlat gingii, au pilit gheare imense, s-au ascuns de specii carnivore si si-au luxat gatul uitandu-se dupa cele mai lungi sau inalte exemplare.

In al cincelea rand pentru ca acest parc are spatii de joaca foarte misto pentru copii, unde cei mici pot sta la distractie pana la ora inchiderii.

Se pot distra in carturi, in trambuline, pe franghii la inaltime, tobogane, leagane si multe altele.

Nu mai pun la socoteala ca poti hrani animalele dimineata devreme daca alegi sa dormi in hostelul lor, ca au 3 zone mari pentru parcare ca sa poti vizita intregul parc fara nici o grija daca esti acolo cu masina personala, ca au si restaurante unde iti poti potoli foamea, toalete la indemana mai peste tot, spatii pentru odihna sau zone pentru luat masa in aer liber.

Noi nu am reusit sa dormim la Givskud Zoo Safari de data aceasta, pentru ca aveam deja rezervarile de cazari facute pe toata perioada sederii in Danemarca, insa regretam putin ca sa fim sinceri, pentru ca ar fi fost ceva inedit pentru copii sa prinda si trezitul in ragetul leilor si hranitul animalelor dis de dimineata.

N-a fost rau insa nici la Radisson Blu in Aarhus, caci baietilor le place uneori si viata de printisori, nu doar cea la cort sau in autorulota. 😋

Dar poate ne intoarcem la un moment dat macar cu nepotii, daca nu tot cu nazdravanii si le incercam pe toate. Pana atunci ramanem ca de obicei cu pozele facute si cu amintirile cele mai misto pe care fiecare dintre noi le-a pastrat in minte si-n suflet.