Menu
Impreuna prin lume

La mare pe vreme rece

In lunile martie si aprilie am fost prinsa intr-un proiect tare dragut. Un lung metraj pentru care aproximativ o luna de zile am filmat pe un vapor vechi romanesc, in portul de la Agigea. De cand au auzit nazdravanii ca voi pleca de langa ei, au inceput sa-si faca planuri sa vina dupa mine. Si la un moment dat au venit toti trei si au “locuit” 10 zile alaturi de mine, undeva in luna aprilie.

Cand spun alaturi chiar asa este, pentru ca stiam ca o sa-mi fie greu daca vom locui in aceeasi camera toti patru. Asadar eu am stat in camera mea si ei au avut camera lor de baieti. Insa atunci cand ne vedeam seara, camera mea devenea sufrageria in care ne adunam cu totii si povesteam lucruri facute de fiecare in timpul zilei.

In toata aceasta perioada am avut tot felul de stari. Am fost fericita, dar si trista, am zambit, dar m-am si enervat, m-am distrat, dar am si plans.

Fericita am fost de fiecare data cand ajungeam la hotel si auzeam strigandu-se “Maaaaaaaammmiiiiii”. La fel mi se intampla si atunci cand ma asezam seara in pat langa ei si le simteam mirosul si pielea fina, pentru ca asa cum am mai zis la un moment dat intr-un articol (aici), somnul cu nazdravanii este terapie pentru noi. Nu am reusit in fiecare seara sa dorm cu micutii din cauza oboselii cauzate de serviciu si atunci eram trista pentru ca ma simteam neputincioasa.

Am zambit de multe ori in aceste zile, dar mai ales cand tati imi trimitea poze cu ei si vedeam cat de fericiti sunt in mini-vacanta lor la mare. M-am si enervat totusi, pentru ca imi doream cumva sa reusesc sa stau mai mult cu ei si sa am si mai multa rabdare, insa fiind destul de solicitata zilnic la serviciu, nu prea mi-a iesit.

Insa in putinele zile libere pe care le-am avut cat timp au fost langa mine, ne-am distrat impreuna de dimineata pana seara, ne-am imbratisat mult, ne-am pupacit non stop si cand a venit vorba de plecare s-a lasat evident cu tristete si lacrimi de crocodil. Lacrimi am varsat si la revederea lor, dupa ce le simtisem lipsa timp de 10 zile, dar acelea au fost de fericire.

Insa toata perioada petrecuta alaturi de ei a fost misto cu bune si cu rele. Eu am muncit facand ce-mi place si stiind ca seara imi voi vedea si simti baietii, iar nazdravanii au avut parte de o vacanta super reusita alaturi de tati cel grozav, care le-a cam facut toate poftele.

I-a dus pe la Adamclisi, au gasit un Parc de Aventura in Neptun unde au petrecut cateva ore frumoase, au vizitat Microrezervatia din Constanta, Acvariul din acelasi oras, s-au plimbat cu o barca de pirati si au petrecut foarte mult timp pe plaje primitoare jucandu-se cu mingea, alergand, ascunzandu-se in cort, sau inaltand zmeul catre cer.

1.Adamclisi

Este un loc ce merita vazut in Dobrogea noastra frumoasa, pentru ca este grandios si incarcat de istorie, iar drumul pana acolo este o placere. Mai multe despre monumentul ridicat de Imparatul Traian la Adamclisi si despre excursia de o zi a baietilor gasiti aici.

2.Parc de Aventura Neptun – Paradis Land

La Parcul de Aventura din Neptun au ajuns la sfatul unui prieten pe care l-au sunat sa il intrebe unde pot gasi un loc de joaca mai mare in Constanta. Si au gasit un loc de joaca printre copaci pentru care ai nevoie de casca si ham ca sa te poti juca.

Nu stiu cate trasee exista in total, dar piticii nostri au parcurs la inceput doua trasee de incepatori si mai apoi un traseu mediu. Locul arata bine, dar mai avea totusi nevoie de cateva amenajari. Sau poate asta a fost senzatia baietilor si pentru ca au fost in extra sezon. Una peste alta, traseele sunt frumoase si nazdravanii au fost foarte incantati. Exista si trambuline, tobogan si leagane pentru pauzele de umblat la inaltime printre copaci.

3.Microrezervatia Constanta

La Microrezervatie Rares si Calin au ajuns a doua oara, dar le-a placut si de data asta. Pentru ca au nimerit in cursul saptamanii, locul a fost destul de gol asa ca au putut sa se plimbe linistiti in jurul lacului si sa priveasca pelicanii, lebedele, caprioarele si celelalte animalute ce isi au casa aici.

Nazdravanul mare a gasit pene de sorecar, gasca salbatica si emu cu care si-a imbogatit colectia de acasa. S-au oprit evident in toate locurile de joaca, s-au alergat si apoi au mers sa manance o binemeritata inghetata, Calin fiind fanul numarul 1 al inghetatei de pretutindeni.

4.Plimbare cu barca de pirati

Intr-o zi insorita de sambata pe cand eu munceam, tati a decis sa ii plimbe pe copii cu barcuta pe mare. Dupa ce a sunat la cateva numere de telefon cautate pe internet, a reusit sa gaseasca o companie ce ofera plimbari de 30 de minute pe mare cu plecare din portul Tomis.

Fiind weekend, a fost un pic cam aglomerat pentru gustul lor, dar au reusit totusi sa se aseze pe locurile din fata in barca si in acest fel piticii s-au jucat cu timona si cu tunul amplasate acolo. Plimbarea a fost scurta, dar povestile cu pirati pe care le-au inventat copiii au fost savuroase dupa spusele lui tati.

5.Acvariul din Constanta

De acolo au mers sa priveasca pestii la Acvariul situat in vecinatatea Cazinoului din Constanta. Desi nu este foarte mare, acvariul gazduieste peste 100 de specii de pesti si vietuitoare marine. Nazdravanii au fost incantati de pestii cei mari din bazinul central unde este prezentat un ecosistem Amazonian. Bineinteles ca dupa ce au terminat cu pestisorii au mers din nou la o inghetata. Si de data aceasta au reusit sa gaseasca si cea mai buna inghetata din Constanta, la Miss Baker Studio.

6.Nava din Costinesti

In toate plimbarile noastre am reusit sa oprim si in Costinesti, ca sa vedem si sa invatam lucruri despre nava esuata. Ne-a parut rau ca nu am profitat si de plaja de aici, dar vremea nu era prea prietenoasa si in momentul in care am ajuns aici aveam si restrictii de ora impuse de autoritati ca masuri impotriva virusului Covid.

7.Plaje

Plaje primitoare pentru copii in timpul primaverii sunt multe, insa noi am poposit doar pe cateva in putinul timp pe care am reusit sa-l petrecem toti patru. Am incercat initial sa mergem in Vama Veche, insa era destul de aglomerata plaja chiar si in luna aprilie si nu foarte curata din pacate. Apoi am incercat 2 Mai, insa plaja era destul de murdara de alge care miroseau si ne-am retras si de aici.

Am ajuns in cele din urma pe plaja de dupa Saturn, care e lunga, lata, curata si cu nisip fin. Aici ne-am asezat cortul si ne-am facut de cap alergand, jucandu-ne cu mingea si cu frisbee-ul, privind marea de la inaltimea postului de salvamar si construind castele in nisip locuite de animalute prietenoase.

Cu alta ocazie am ajuns pe plaja din Olimp de la Popasul Pescarilor, pentru ca noua ne place foarte mult sa luam masa aici. Am facut acest lucru in ambele mele zile libere, pentru ca si Rares si Calin sunt dornici sa mearga la Popas, in speranta ca vor vedea cat mai multe trenuri trecand pe sina din spatele restaurantului.

Nazdravanilor le-a placut mult sa alerge printre navoadele pescarilor, pe scandurile pe care erau trase barcutele odata ajunse la mal si sa topaie peste dunele de nisip. Ne-am si plimbat impreuna pe diguri, am explorat imprejurimile, am admirat lebede, am vazut trenuri si am ghicit unde zbura un elicopter care a trecut pe deasupra noastra.

Plaja din Eforie Nord este si ea foarte generoasa si de cele mai multe ori aici au alergat nazdravanii si s-au catarat pe bolovani, au inaltat zmeul pe cer si au testat temperatura apei, pentru ca era cel mai aproape de hotelul in care am stat cazati.

Din fericire, eu am fost cazata de cei pentru care am lucrat la Steaua de Mare. Nu e prima oara cand stam aici si ne place pentru ca este curat, aproape de plaja, are piscina, spa si mancare gustoasa. Nazdravanii au fost extrem de incantati cand au auzit unde vor sta in cele 10 zile si evident ca au profitat din plin de toate facilitatile, in special de piscina.

Una peste alta, noi suntem fani ai marii in sezon, dar mai ales in extra sezon si profitam din plin de orice ocazie avem pentru a o vizita si a-i admira si imprejurimile.