Exista doua muzee Ferrari in Modena, sau mai precis unul in oras si al doilea in Maranello, la aproximativ 15 minute de Modena. Noi am ales sa-l vizitam pe ultimul mentionat sperand ca vom putea vedea si circuitul auto.
Desi nu ne asteptam neaparat, am gasit in Maranello un muzeu extrem de vizitat, in special de cei mai pasionati dintre pasionati, asadar fara rezervare in prealabil nu puteai ajunge pe circuit sub nici o forma, deci nici noi nu am ajuns.
Acest loc din Maranello este de fapt o adevarata colectie, iar pentru cunoscatori este intr-adevar ceva deosebit. Tot felul de masini din ani diferiti sunt expuse aici si toata istoria lor sta scrisa pe pereti.
Pana acum cativa ani, eu personal am crezut intotdeauna ca Ferrari face doar masini de curse. Apoi am crezut ca face doar masini de culoare rosie. Apoi am inceput sa mai vad cate una pe strazi si mi-am dat seama ca mai face si altceva, nu doar masini pentru piste.
Apoi mi-am schimbat parerea si despre culoarea Ferrari-ului, caci am ajuns asa cum spuneam la Muzeul din Maranello unde am vazut ca exista si galbene, si albastre, si gri, si chiar si bicolore. Tot aici am admirat motoare, jante, tapiserii, volane, dar mai ales povestea acestui om care a fost Enzo Ferrari.
Muzeul din Modena a fost inaugurat in 2012, anul in care s-a nascut Rares si a fost construit in jurul casei unde s-a nascut si a si lucrat Enzo Ferrari. Se intinde pe o suprafata de mai bine de 3.000 metri patrati si are culoarea galbena.
Muzeul din Maranello se afla la aproximativ 20 de km de Modena, in imediata vecinatate a Fabricii Ferrari si are culoarea rosie. Desi in realizarea sa a fost implicat si Enzo, acesta nu a mai apucat totusi sa-l vada in varianta finala, pentru ca muzeul a fost inaugurat la doi ani de la moartea sa.
Muzeul din Maranello este putin mai mic decat cel din Modena si se intinde pe o suprafata de 2.500 metri patrati. El a fost inaugurat in anul 1990 si cea mai noua anexa a sa a fost adaugata in 2004.
In acest muzeu am gasit pe langa faimoasele modele de automobile stradale si de competitie, multe premii, fotografii, dar si numeroase detalii si obiecte istorice ce au legatura directa cu istoria automobilismului italian.
Faptul ca Enzo Ferrari s-a trezit intr-o zi visand cu ochii deschisi si facand orice pentru a-si indeplini acel vis neavand mare lucru, pe mine m-a cucerit. Pe mine ma cuceresc oricum povestile de viata in general, dar cea in care un om atat de simplu face lucruri atat de marete, cu atat mai mult.
Desi nu sunt mare fan Ferrari, recunosc sincer ca mi-a placut mult muzeul si am si regretat ca nu am reusit sa ajungem pe circuit, dar poate ca asta cere o data viitoare…
Niciun Comentariu